Stel, uw werknemer voetbalt op zondag in een vriendenteam. De tegenstander is iets te gretig en de knie van uw medewerker is daar de dupe van. Au! De huisarts stuurt hem op maandag door naar het ziekenhuis. Hij kan daar echter pas over ruim 4 maanden terecht voor een MRI. En als uw medewerker geopereerd moet worden belandt hij daarna op de volgende wachtlijst. Uw medewerker heeft veel pijn, waardoor hij slecht slaapt. Hierdoor kan hij voorlopig niet goed ingezet worden op de werkvloer. Herkenbaar? Gelukkig biedt ONVZ Snelzorg. Snelzorg is een initiatief waarbij we met zorgaanbieders in Nederland afspraken maken, zodat u daar sneller terecht kunt. ZorgConsulent Albert Elsendoorn vertelt er meer over.
Albert: ‘ONVZ is vorig jaar gestart met Snelzorg. We hebben afspraken gemaakt met zorgaanbieders in Nederland, zodat onze verzekerden sneller geholpen kunnen worden. Bijvoorbeeld voor orthopedie en revalidatie. De medewerker uit het voorbeeld hierboven kon binnen 25 dagen terecht voor een MRI bij één van onze Snelzorg-partners. En vervolgens kon er met de diagnose een behandelplan gemaakt worden. Snelzorg maakt dus écht een verschil voor u en uw werknemer: in dit geval 120 dagen om precies te zijn.
Nog zo’n mooi voorbeeld: er belde laatst een meneer uit Leiden met een liesbreuk. Hij keek tegen een wachtlijst aan van 6 maanden. Via Snelzorg kon hij binnen één week geopereerd worden in Hardenberg. Weliswaar niet in zijn eigen regio, maar wel snél. En daar ging het hem om. Het scheelde maar liefst 176 dagen. Dat ik dat kon regelen voor hem, daar werd ik zelf ook heel blij van.
We hebben ook contracten voor oogheelkunde, dermatologie en diagnostiek. Deze lijst breiden we verder uit de komende periode. Over nieuwe Snelzorg-partners informeren we u op onze website en in nieuwsbrieven.
De door ons gecontracteerde zelfstandig behandelcentra’s (ZBC) bieden kwalitatief goede zorg. Omdat ZBC’s geen intensive care bieden, is een behandeling in een dergelijk behandelcentrum niet altijd mogelijk. Dit hangt onder andere af van leeftijd, BMI en iemands algehele gezondheid. Is uw medewerker bij ONVZ verzekerd? Dan komt hij of zij in aanmerking voor Snelzorg. Mijn collega’s en ik zoeken het graag voor hen uit!’
Met Snelzorg kunnen uw medewerkers dus snel terecht bij een medisch-specialist die bij ons, nog groeiende, Snelzorg-netwerk is aangesloten. Vanaf het moment dat uw medewerker een beroep doet op Snelzorg via onze ZorgConsulenten, regelen wij alles. Wij leggen het contact met de medisch specialist en wij vergoeden de kosten direct aan de zorgverlener. Zo kan uw medewerker zich volledig concentreren op zijn of haar herstel.
Vanwege de huidige omstandigheden is er minder personeel beschikbaar in de ziekenhuizen en zelfstandige behandelcentra (ZBC). Daardoor is Snelzorg momenteel niet altijd mogelijk, zoals u van ons gewend bent. Om alle noodzakelijke zorg door te kunnen laten gaan, moeten zorgverleners soms geplande zorg afzeggen. Zij kijken daarbij zorgvuldig per patiënt wat de beste oplossing is. Wij volgen het beleid van de ziekenhuizen. Zij houden ons op de hoogte van de actuele ontwikkelingen.
Neem contact op met Albert of één van zijn collega’s voor meer informatie over de mogelijkheden.
In deze financieel onrustige tijden zorgt geld, of eigenlijk een tekort daaraan, bij veel mensen voor stress. Alhoewel u misschien niet gelijkt denkt aan een zorgverzekeraar daarbij, kan ONVZ wel degelijk hulp bieden aan werkgevers en hun werknemers in deze situatie. BeauAvis is één van de Gezondheidsnetwerkpartners van ONVZ waarmee we dat doen.
Hoe zorg je ervoor dat werknemers met plezier naar hun werk gaan, met liefde een stapje extra zetten voor hun werkgever en lange tijd inzetbaar blijven? ‘Ga samen aan de slag met jobcrafting’, luidt het antwoordt van professor Successful aging at work Annet de Lange. Zij onderzoekt de invloed van jobcrafting en traint werknemers en -gevers hierin.
Dat lachen gezond is, is algemeen bekend. Maar wist u ook dat de slappe lach meer voordelen heeft die ook nog eens heel goed van pas komen op de werkvloer? Van deze zes voordelen krijgt u gegarandeerd een lach op uw gezicht.
Reacties (2)
A. Poppe
30 november 2021Voor iemand die pijn heeft is 25 dagen wachten op een MRI toch nog steeds onacceptabel lang. Dat zou dezelfde dag moeten kunnen gebeuren. Met zulke wachttijden is er toch structureel een probleem dat maar niet opgelost wordt.
Overigens is een verplaatsing van 4 maanden (ca 122 dagen) naar 28 dagen een verkorting van 94 dagen niet 120 dagen.
jwagter
23 december 2021Goed dat u opmerkt dat de afspraak voor onderzoek niet onacceptabel lang zou mogen duren. Uw behandelend arts bepaalt of u een spoedindicatie krijgt, waardoor u eerder uw onderzoek krijgt. Als deze medische spoedindicatie niet is afgegeven, dan bent u afhankelijk van de wachtlijst bij uw zorgverlener. Wij kunnen dan op uw verzoek uitzoeken of u bij een andere zorgverlener, met een kortere wachtlijst, eerder terechtkunt. Vaak is voorafgaand aan het onderzoek, een consult bij de nieuwe zorgverlener noodzakelijk om aansluitend het noodzakelijke onderzoek in te plannen. ^Joyce